Feel Free to Click!

Thursday, July 19, 2012

Bangkok Trips-PART 1

Assalamualaikum harap sehat sejahtera kamu semua ya...

Baru2x ni saya berkesempatan jalan2x cuci mata kat Bangkok ......suka bebenar jalan-jalan ni, biar semua tambang murah AirAsia saya grab :D. Dah jadi habit yang di namakan tangan gatal, tahap kekerapan jalan2x cuci mata mcm ni bulan 1, 3, 5, 7, 9,12......hehehehe

Idokla selalu setahun paling kerap pun dalam 3 ke 4 kali setahun....memang suka tambah2x lagi pergi tempat baru yang lain dari tempat kita dari segi bahasa, budaya dan sebagainya. Herm jom layan gambar kami kali ini.



Tempat penginapan of coz book dari AGODA 3-4 month earlier untuk dapatkan harga murah :D. Hotel ini boleh tahan la harga dalam RM13+.++ tak ingat sangat "Hotel I-Residence, Silom Road berdekatan BTS "Chong Nonsi" very convenience for me.


Selesai segala check in bilik tak dapat masuk lagi sebab still early around 9AM waktu thai (10AM waktu Malaysia) memang bosan gila, so tanya receptionist "where to find HALAL FOOD?" Jom makan hehehe, walaupun kami ada bekalan maggi dan roti, kami beli kat LCCT airport untuk kecemasan. Kena buat preparation macam ni mana tau tak jumla HALAL food kan.


Berbalik pada HALAL FOOD, kami amik BTS untuk ke destinasi HALAL food di SUKHUMVIT ROAD 3 1/2, makanan memang tip top. Dari Chong Nonsi amik train ke station Ploen Chit dan hala tuju sila ke Sukhumvit Road then cari SUKHUMVIT 3 1/2. Dekat sini jalan dia memang penuh dengan mak dan pak Arab but still restaurant tu still provide masakan THAI dan di masak oleh orang THAI harga di restoran memang mahal ya tapi bagi saya berbaloi-baloi memang SEDAP GILA, kalah tom yum dekat Malaysia.



Suasana dalam kedai, salah  satu kedai arab yang ada sediakan masakan THAI panas2x
 Serius Air Tembikai kaw2x
 Ulam-ulaman, daun bawang pun ado..
 Tom Yum...kaw2x memang sedap gila...
Beras diowg memang cantik....makan nasi memang kenyang:D

Ok, la nanti saya sambung lagi dalam PART 2
Sekian,
TATA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...